En het was warm op ’t Zomercarnaval

Op de site van TV Rijnmond stond:

De straatparade van het Zomercarnaval in Rotterdam is goed verlopen. Dat meldt de politie. Honderden deelnemers dansten zaterdagmiddag door het Rotterdamse centrum.

In totaal hield de politie van vrijdagavond, toen de Battle of Drums werd gehouden, tot en met zaterdagavond 35 mensen aan. Ruim honderd mensen bezochten de EHBO-posten, bijvoorbeeld omdat ze waren bevangen van de hitte, maar ook vanwege verstuikte enkels of omdat ze te veel hadden gedronken. Niemand was er ernstig aan toe. Toch moesten tien mensen naar het ziekenhuis worden gebracht.

Tijdens de straatparade liepen de juryleden met een zwarte rouwband vanwege de vliegramp in Oekraïne. Ook was er een moment van stilte voorafgaand aan de parade.

Zaterdagavond was er op het Hofplein nog een optreden van soca-zanger Machel Montano uit Trinidad. Kort voor aanvang werd opnieuw een moment stilte in acht genomen voor de bijna driehonderd slachtoffers van de vliegramp.