Enthousiasme bij passage kopgroep door Pendrecht

De zon was inmiddels doorgebroken en reikhalzend keek het publiek uit naar de kopgroep. De helikopter had hun komst al aangekondigd en een politieagent op een sedgeway kwam langs om te zien of te weg vrij was.

De mensen op de hoek van de Kerkwervesingel keken hem een beetje meewarig aan. “Ja zo kan ik het ook!”, hoorde je iemand zeggen. Met gelijk daarop de opmerking van een ander: “Nou ik heb dat een keer geprobeerd. Dat valt nog niet mee, hoor!”

Om 11:24 uur rondde de kopgroep de hoek Kerkwervesingel Slinge. De klok van de wedstrijdleiding stond al op 53:31. Een nieuw record zat er al niet meer in. Maar toch ….. Het duurde lang voordat de rest van wedstrijdlopers kwamen en ook nog veel langer dan dat de hekkensluiters langskwamen.

De Ethiopiër Tilahun Regassa won de 33ste editie van Marathon Rotterdam en zijn landgenoot Getu Feleke, die als favoriet werd gezien werd tweede. Derde was de Keniaan Sammy Kitwara.

Geen parcoursrecord die 2:05:38 uur. Dat blijft dus nog steeds 2:04:27 uur. Jemima Jelagat uit Kenia werd in 2:23:27 uur de beste dame met de Nederlandse Hlda Kibet op de derde plaats.

Op de onderste foto loopt de winnaar met nummer 4 op helemaal rechts achterin de kopgroep.