Eric Devoghele kwam Joyce de Lima tegen op de Slinge

Joyce de Lima en Eric Devoghele kwamen elkaar tegen voor de Blokker op de Slinge. Zij kwam uit de winkel en hij was onderweg van het Servicepunt Charlois Zuid naar het Participatiecentrum van PIT010 aan de Kerkwervesingel 63.

De twee kennen elkaar. Hij is buurtcoach en zij is actief op de speeltuin Jeugdveld, in de groep Vrouwen van de Velden, de St Bavokerk en misschien nog wel veel meer. Ze prijkte destijds op de glossy die er gemaakt werd van de Vrouwen van de Velden.
En …… zij werd ook beschreven in het boek: ‘de wijk, de straat, de voordeur. Opbouwwerk Charlois gaat verder‘.
Het opbouwwerk verdween. De deelgemeente wilde er geen subsidie meer aan uitgeven. Charlois’ Welzijn ging failliet. De deelgemeente deed aan aanbestedingen. PIT010 won die aanbesteding en kwam met buurtcoaches in plaats van opbouwwerkers. 2 van die coaches voor Charlois Zuid werden na een jaar werken teruggebracht tot 1. De twee vorige gingen ook naar elders binnen PIT010 en daar kwam begin dit jaar Eric voor in de plaats.
De deelgemeente zelf verdween trouwens ook.
Joyce woont in Zuidwijk en zij bleef en doet er gelukkig niet minder om.

Zaterdag 11 oktober heeft ze een fietstocht voor kinderen van de jeugdclub van de St Bavokerk geregeld. De pastoor, Charles Eba’a, had haar gevraagd iets met de jeugdclub te gaan doen tussen de kerk aan de Sommelsdijkstraat. Ze vroeg Rieks Westrik een fietsroute te maken. Nou voor de hand lag om dezelfde route van afgelopen Pendrecht Fietst zich FIT aan te passen op vertrek vanaf het kerkplein en aankomst bij de speeltuin via het Havenspoorpad.

Misschien zijn er kinderen, die wel mee willen fietsen, maar zelf geen fietsje hebben.

Wie weet kan Eric in dat geval iets regelen. Vanuit het Participatiecentrum worden immers fietslessen gegeven en ze hebben daar fietsen.

Altijd handig dat soort contacten.