Eropaf! Nieuwe aanpak van het sociaal werk op DVD

Een wereldpremière van een dvd? Dat kan alleen in het centrum van de wereld, Amsterdam, toch? Op zaterdag 2 april ging de dvd ‘Eropaf!’ van Jos van der Lans in premiere in Studio K aan het Timorplein. Vitaal Pendrecht was erbij.
Op 1 december 2010 maakte het Nijmeegse leerwerkbedrijf Filmschool Iriszorg in opdracht van de stichting Eropaf! een registratie van de lezing die Jos van der Lans sinds het verschijnen van zijn boek Eropaf! De nieuwe start van het sociaal werk op tal van plaatsen in het land heeft verzorgd. Daarvan is vanaf 1 april 2010 een dvd beschikbaar. Deze kost € 10,- (excl. verzendkosten). Ter bestrijding van de productiekosten vraagt de stichting Eropaf! aan organisaties die de dvd gebruiken voor publieke vertoning, onderwijs of plaatsing in een bibliotheek naast de dvd een licentie aan te schaffen. Deze kost € 25,-. Stuur een mailtje naar marc@eropaf.org of bestel de dvd vanaf 20 maart 2011 via www.eropaf.org.

Staat er op de site van Jos van der Lans, cultuurpsycholoog, journalist/publicist en op zaterdag 2 april was de wereldpremière van die dvd. Op www.josvdlans.nl staat een trailer van de dvd.

Een verhaal over de ontwikkelingen in het welzijnswerk of zoals Jos het liever noemt sociaal werk en waar dat volgens hem heen moet.

Een inspirerend verhaal in een inspirerende omgeving.

Vitaal Pendrecht woonde de premiere bij en nam de dvd mee en zint op een bijeenkomst om iets met die inspiratie te doen.

Op de fotootjes is Jos te zien bij de introductie van de premiere-voorstelling in Studio K aan het Timorplein in de hoofdstad.

Jos was blij met de 70 bezoekers. Hij maakte zich bij het horen van de lovende weersvoorspellingen zorgen of er wel voldoende mensen het ‘duister’ van een theaterzaal zouden verkiezen boven het Eropuit gaan.

Een gezellige buurt trouwens die waarin Studio K in een voormalig schoolgebouw staat.