Extra voorstelling ‘Midzomeravondliefde’ op komst

De nieuwste voorstelling van het Pendrecht Theater, ‘Midzomeravondliefde’, is zo’n succes dat er nog een extra voorstelling op komst is.

Zondagmiddag was de derde en laatste uitvoering van ‘Midzomeravondliefde’. De voorstelling, die gaat over de vele kanten van de liefde, trok ook nu weer een volle zaal. Vanuit het publiek kwamen leuke reacties en dit keer zaten ook Elly Pesik en Nel van Dijk in het publiek: zij zijn spelers van het eerste uur en speelden destijds al mee in de Pendrecht Monologen. Dat is alweer twaalf jaar geleden, want zo lang bestaat het Pendrecht Theater alweer.

In de loop der jaren zijn heel wat verschillende soorten voorstellingen gespeeld en op diverse locaties in de wijk, onder andere in de Sint Bavokerk, een woning, Slingedael, de speeltuin, het voormalige Pendrecht Museum, bij Woonstad en in de eigen panden van het Pendrecht Theater (de vroegere Toneelwinkel en het pand waar nu de Aldi zit). Maar ook buiten de wijk (zoals in De Doelen) en buiten de stad bleven de theatertalenten niet onopgemerkt. Zo speelde het gezelschap in 2013 in Apeldoorn tijdens een landelijke woningcorporatiedag.

De spelers zijn jong en oud en sommigen doen al jaren mee, maar er komen ook steeds weer nieuwe spelers bij, grotendeels vanuit de wijk zelf. Pieta Bot schreef en regisseerde deze voorstelling en daarnaast werken er ook vrijwilligers mee die tijdens de voorstellingen de bezoekers ontvangen en een kopje koffie of thee inschenken.

Extra voorstelling
Op verzoek van de spelers wordt niet ingegaan op de inhoud van ‘Midzomeravondliefde’, omdat het de bedoeling is om eind september nog een vierde keer deze voorstelling te spelen om de mensen die er nu niet bij konden zijn een extra kans te geven alsnog te komen kijken.

IMG_3743 IMG_3758 IMG_3762 IMG_3764 IMG_3756 IMG_3766 IMG_3772