fanclub Salvatore Adamo houdt clubdag in Pendrecht

Met de bedoeling om een paar mistfoto’s te maken liep Mario op deze zondagmorgen door een stil en verlaten Pendrecht. Maar op het vroege uur was er bij de flat Schouwen al activiteit te bespeuren. Op het moment dat de dagburgemeester langsliep werd er een bord buiten gezet met daarop een foto van de Italiaanse zanger Salvatore Adamo. De reden: vandaag is in de gemeenschappelijke ruimte de jaarlijkse bijeenkomst van de 43 jaar bestaande fanclub van Salvatore Adamo. De fanclub telt ruim 160 leden en ze komen altijd op de eerste zondag in oktober bijeen.

Op de foto staat Nicola Marazza, fanclublid én bewoner van de flat Schouwen, wiens vrouw de fanclub 25 jaar heeft geleid. De Italiaanse zanger Salvatore Adamo brak in 1964 door in Nederland toen hij bij Willem Duys in het tv-programma “Voor de vuist weg” te gast was. Salvatore treedt nog steeds op en maakt tournees door de hele wereld. Er is zelfs een tulpensoort naar hem genoemd en de bollen worden alleen door de fanclub verkocht.

Binnen was op een grote tafel van alles uitgestald wat met de zanger te maken heeft. Ook Hennie en Stjepan Veselic waren druk bezig om alles op tijd klaar te hebben, inclusief de koffie en alles wat daarbij hoort.