Fancy Fair bij Stichting Horizon

Yargan staat hier op de foto met een aantal bezoekers. Binnen is Mustafa Akdemir, docent aan de Islamitische Universiteit druk bezig om in een bak met vloeistof, waarop hij verf spuit en druppelt, de prachtigste voorstelingen te schilderen. Vervolgens legt hij er een stuk papier op en de voorstelling is vastgelegd. De techniek komt uit het Ottomaanse Rijk en wordt doorgegeven aan iedereen, die het leren wil. Akdemir geeft iedere zaterdag les in het centrum. In een kamer ernaast is er literatuur en muziek, meestal met een religieuze inslag. De grote zaal is omgetoverd tot bazar. Je kunt er de heerlijste Turkse gerechten kopen en opeten in een aparte ruimte. Aan de muren en op andere tafels liggen allerlei producten van de beste huisvlijt van leden van de Stichting. Die stichting streeft naar sociale integratie en interculturele dialoog in de Nederlandse samenleving.
Er worden in het centrum lessen en bijlessen gegeven, maar ook doet men aan huiswerkbegeleiding. De stichting wil de jeugd helpen in de richting van een goede toekomst. Zwerven op straat en rottigheid uithalen is hen een doorn in het oog. De stichting heeft een Turkse ontstaansgrond, maar staat open voor iedereen in Pendrecht en wil graag ook de Pendrechtse jeugd behulpzaam zijn bij het vinden van een succesvolle plek onder de Nederlandse horizon.

De Stichting Akyazili heeft een eigen website www.akyazili.nl