Fatiha El Mokadam werkt aan het juiste gewicht van de wijkbewoner

Fatiha El Mokadam prijkt in de maand januari 2011 op de het grote billboard bij het Metrostation Slinge, op de posters verspreid in de wijk en op de huis aan huiskaart van de campagne Pendrecht is Goed Bezig.

Fatiha weet alles van sport, verstandig bewegen en van gezonde voeding en op de website www.pendrechtisgoedbezig.nl is daar van alles over te lezen.

Fatiha zegt er zelf over:

“Ik geef al jaren speciaal voor vrouwen sportlessen in de wijk. Dit doe ik niet alleen voor de sport, maar vooral voor het plezier. Ik geef zo’n vier uur per week les, waarvan één uur in het Vrouwenhuis. We weten allemaal dat gezond eten en regelmatig bewegen goed voor ons is. Toch is het iets dat er geregeld bij inschiet. Voor velen van ons betekent het nieuwe jaar een handvol goede voornemens, die we helaas een paar weken later weer zijn vergeten. Deze maand gaan we er dan ook van alles aan doen om de wijk in beweging te krijgen. En dus ook fitter en gezonder! Vol met goede voornemens beginnen we in januari weer fanatiek met de sportgroep bij het Vrouwenhuis. Gezellig meedoen met ons of met een van de andere verenigingen? Kijk snel op http://www.pendrechtisgoedbezig.nl#30helden en lees alles over de activiteiten bij jou in de buurt.”

Groetjes Fatiha El Mokadam

Bij bewegen komt natuurlijk ook gezond eten om de hoek kijken en het is belangrijk gezond en gevarieerd te eten. Vooral fruit en groente heb je nodig om lekker fit te blijven. Wil je weten hoe je gevarieerd en gezond kunt eten zonder dat het je handenvol geld kost? Loop dan eens binnen bij het Vrouwenhuis in Pendrecht. Of klop eens aan bij de ouderkamers van een van de basisscholen in de wijk.

En er is nog meer:

Sporten en Bewegen in Pendrecht!
Er zijn tal van sportverenigingen in Pendrecht waar je je bij kunt aansluiten, van voetbalverenigingen tot bowlclubs voor senioren. Je kunt er alles over vinden op de website van Pendrecht is Goed Bezig.

In het gezondheidscentrum Zuiderkroon in Pendrecht werken verschillende hulpverleners binnen de eerste lijn samen om de patiënten van een zo goed mogelijke zorg te kunnen voorzien. De huisarts vervult daarbij een spilfunctie.
In de Zuiderkroon kun je onder andere de volgende hulpverlenende diensten vinden:
– Huisartsen
– Apotheek
– Fysiotherapie
– Diëtiste
– De Stromen
– Sociaal Psychiatrische Verpleegkundige

In de Baarlandhof is ook het centrum De Beweging te vinden met fysiotherapie en diëtiste.

Lekker Fit op School kan ook!
Basisschool Over de Slinge is een ‘Lekker Fit’- school. Er worden speciale lesprogramma’s gegeven over voeding, bewegen en het maken van gezonde keuzes. Over de Slinge wil bewegingsarmoede en overgewicht bij leerlingen tegengaan en gezond leven stimuleren.

Meer weten? Hou de site www.pendrechtisgoedbezig.nl in de maand januari dan goed in de gaten!