Femke Halsema bezoekt Pendrecht en project Portfolio

In de Toneelwinkel Pendrecht zat maandag 1 maart een heel gezelschap. Veel groene hesjes met het beeldmerk van GroenLinks. Wethouder Rick Grashoff was er en Jamal Challui, de lijsttrekker van die partij in de deelgemeente Charlois en André Bolte, de lijsttrekker voor GL in de stad. Allemaal geschaard rond de cheffin van de partij Femke Halsema. Zijn wilde alles weten van het project en vooral het verhaal van de vrouwen, die er aan deelnemen.

Dineke verteld haar van haar werk op de rijnvaart en hoe ze erin vastgelopen raakte. Het Portfolio project hielp haar er weer aardig bovenop en is inmiddels zover dat ze een nieuwe uitdaging aandurft.

Samira vertelde haar zoektocht naar passend werk en inburgering trouwens ook.

Wil Roode van Wilskracht Werkt! deed voor Femke en haar partijgenoten de wijze waarop dit project met de deelnemers omgaat uit de doeken. Door het meedoen aan vrijwilligerswerk krijgen de portfolio-dragers nieuwe inzichten in wat zij kunnen en waar ze goed in zijn. Professionals geven hen feed-back en bemoedigen de deelnemers. Hun werk wordt vastgelegd in het protfolio en dat helpt bij het solliciteren.

Femke was op verkiezingstoernee, dus solliciteerde naar extra stemmen en moest na de presentatie in de Toneelwinkel Pendrecht snel door naar Your World.

Waar ze vast een succesverhaal van deze jongerenactiviteit hoorde.

Of het extra stemmen oplevert?

Wie zal het zeggen?
3 maart ’s avonds zal dat uitwijzen.