Fiets- en klusvrijwilliger André Redan viert 81e verjaardag

Vandaag (donderdag) was het even feest op de Kerkwervesingel. Vrijwilliger André Redan werd 81 jaar en dat moest gevierd worden.

André leidt in één van de boerderijwoninkjes op de hoek Kerkwervesingel/Bruinissestraat een fietswerkplaats en klussendienst. Handige vrijwilligers repareren fietsen en verrichten kleine klusjes bij buurtbewoners thuis die dat zelf niet kunnen. André geeft ook fietsles en leert daarnaast de vrijwilligers de technische kneepjes van het vak.

’s Morgens nadat hij was opgestaan, legde hij de foto’s van zijn ouders voor zich op de grond neer, zo vertelde hij. Hij sprak tegen hen en vroeg of ze hem verder wilden helpen. Het liefst had hij hen natuurlijk nog bij zich gehad.

Hij houdt ervan andere mensen te helpen. Meerdere dagen per week is hij aan de Kerkwervesingel te vinden en doet zijn werk dan ook met veel plezier.