Fototentoonstelling over vroegere Charloisse winkeliers

De nieuwe fototentoonstelling bij Stichting Historisch Charlois gaat over Charloisse winkeliers en bedrijven.

De meeste buurtwinkeltjes van vroeger zoals de kruidenier, de bakker en de groenteboer zijn tegenwoordig uit het straatbeeld verdwenen. Tijdens de fototentoonstelling herleven de oude tijden weer even.

Ook Pendrecht kende vroegere vele buurtwinkeltjes. Iedere buurt (Herkingenbuurt, Zierikzeebuurt, Ossenissebuurt en Tiengemetenbuurt) had een eigen winkelcentrum. Daarvan is alleen de Zijpe nog overgebleven waar inmiddels allemaal andere zaken zitten. De winkelpanden aan de Sliedrechtstraat en in de Herkingenbuurt zijn afgebroken. Op Plein 1953 en omgeving hebben vrijwel alle vroegere winkeliers plaats moeten maken voor onder andere de grotere ketens en veel horeca. Op de foto is de vroegere snackbar De Paddestoel in de Sliedrechtstraat te zien.

Datum en locatie
Stichting Historisch Charlois, Wolphaertsbocht 105 (Oudheidkamer), geopend op zaterdag en zondag tussen 13.00-17.00 uur. De huidige fototentoonstelling is te zien tot begin juni. Gratis toegang.

Meer informatie
Kijk voor meer informatie over de fototentoonstelling op de website van Stichting Historisch Charlois.