Fraai Internationaal KinderFeest op Evenemententerrein

Een enthousiaste voorzitter van de deelgemeente opende het feest rond 12:00 uur. Voor dat tijdstip was alles uit de kast gehaald om er een mooi evenement van te maken.

Veel uitdagende attracties voor kinderen, maar ook standjes met lekkere dingen uit vooral de Turkse keuken.

De voorzitter kreeg als dank van de organisatie met daarin de RVV Kocatepe, de Schalmei en het Turks Huis in Pendrecht een herinneringsbord mee.

Na hem trad een Turkse dansgroep op en er was ondersteuning van de Drumfanfare van Excelsior uit Pendrecht.

Om 13:30 uur trad de Rainbow Arts Group van Stella Tang op. Zij gaven dit optreden als dank voor het gratis ter beschikking stellen van de ruimte van het Turks Huis in Pendrecht om te oefenen iedere vrijdagmorgen.

Er werden rondom dat optreden verschillende contacten gelegd. En dat is eigenlijk niet zo gek. Het Internationaal KinderFeest is door Mustafa Kemal Atatürk in het leven geroepen met het oog op de toekomst. Kinderen hebben immers de toekomst.

Turken zijn in een ver verleden ooit uit China gekomen. China en Turkije timmeren vandaag de dag aan de weg als het gaat om vooruitgang. Beide landen zijn druk bezig om van de toekomst iets moois te maken.

En dat gebeurde dus op kleine schaal ook op het evenemententerrein SportPlaza aan de Oldegaarde 21. Daar is Thuis op Straat druk bezig om iedereen in conditie te houden. En zowel de Turkse gemeenschap in Pendrecht en Zuidwijk als de Chinese gemeenschap hebben veel kwaliteiten in zich om vaardigheden aan te leren die in de toekomst goed van pas kunnen komen.