Gevaarlijke verkeerssituatie Charloisse Lagedijk aangepakt

De gevaarlijke verkeerssituatie op de Charloisse Lagedijk bij de in- en uitrit van voetbalclub Transvalia ZW is aangepakt.

Bewoners en de club hadden geklaagd over de gevaarlijke situatie en na overleg met een aantal deskundigen van de gemeente werd besloten de vluchtheuvel te verplaatsen.

De vluchtheuvel lag voorheen twintig meter vóór de inrit (komende vanaf de Krabbendijkestraat). Het verkeer wat vanaf de Krabbendijkestraat kwam werd hierdoor naar de verkeerde weghelft van de dijk geduwd. Als er op zo’n moment een auto, fietser of scooterrijder over de uitrit van de club rijdt, kan dat gevaarlijke situaties opleveren. Alleen al het afgelopen seizoen heeft dit zeven kleine aanrijdingen tot gevolg gehad.

Vorige week werd de vluchtheuvel verplaatst naar het stukje van de dijk tussen de in- en uitrit. Een prima oplossing volgens de buurtbewoners.