Gezamenlijke actie van RET, Stadstoezicht en buurtconciërges

Aan het einde van de middag verscheen vandaag (dinsdag) bij metrostation Slinge weer de bekende blauwe bus (type 900 dat enkele jaren geleden, toen nog in het wit, dienst deed op de RET-lijnen). De RET, Stadstoezicht en de buurtconciërges organiseerden namelijk weer een gezamenlijke actie. Dit gebeurt vaker rondom metrostations. De betrokken partijen gaven preventieadviezen en leuke gadgets en de warme soep stond klaar.

Eén van de adviezen ging over het waardeloos maken van je smartphone. Smartphones worden veel gestolen en op de website BoefProof kun je na diefstal eenvoudig op afstand alle persoonlijke data op je smartphone wissen en het toestel blokkeren. Hierdoor raakt de telefoon onbruikbaar en kunnen dieven deze niet meer doorverkopen. Als iedereen hieraan mee doet, wordt het stelen van smartphones steeds onaantrekkelijker. Je moet hiervoor wel eerst even de antidiefstalfunctie op je smartphone activeren, ook dit staat op de website uitgelegd. Verder is het altijd verstandig om het Imei-nummer te noteren. Deze is te vinden door *#06# op je mobiel in te toetsen.

Bron foto’s: Politie Charlois