Grand Départ Truck op Pendrecht fietst zich FIT

Wie gaat het snelst op een wielrenfiets over de Erasmusbrug? Rotterdam heeft via Google 3D het officiële tijdritparcours van de Tour de France 2010 laten namaken. Het ziet er levensecht uit. Uiteindelijk zullen de snelste 50 mannen, vrouwen en kinderen op vrijdag 2 juli 2010, de dag voor de start van de Tour, op het echte parcours de finale mogen rijden. Zaterdag 19 juni staat de Grand Départ Truck op Plein 1953 in Pendrecht. Zet je tijd neer!
Zaterdag 19 juni staat de Grand Départ Truck midden op Plein 1953. Grand Départ Truck? Grand Départ Truck? Wat is dat?

Nou lees maar en kom zaterdag 19 juni je tijd neerzetten en maak kans op meedoen met snelle mannen en vrouwen op vrijdag 2 juli. De dag voor de echte Grand Départ van de Tour de France over het echte parcours van de proloog 2010 van het grootste wielerevenement van de wereld. Dat start dit jaar, echt waar, in ROTTERDAM!

Wie gaat het snelst op een wielrenfiets over de Erasmusbrug? Rotterdam heeft via Google 3D het officiële tijdritparcours van de Tour de France 2010 laten namaken. Door allerlei uitgekiende softwaretoepassingen kunnen mensen vanaf elke willekeurige locatie de route, of een deel ervan, afleggen. Het ziet er levensecht uit. De beklimming van de Erasmusbrug lijkt een zware belasting, de afdaling een opluchting. Al heel wat mensen hebben hun persoonlijke toptijd laten noteren. Uiteindelijk zullen de snelste 50 mannen, vrouwen en kinderen op vrijdag 2 juli 2010, de dag voor de start van de Tour, op het echte parcours de finale mogen rijden.

Het virtuele parcours heeft een eigen website. Op de website staat veel informatie en leuke feitjes. Zo vind je onder andere de resultaten die zijn gereden door de kandidaten op evenementen terug. Maar ook verslagen van de evenemententen waar Le Grand Départ aanwezig was, foto’s van de evenementen en bij sommige evenementen is zelfs een filmpje toegevoegd.
Eén van de leuke feitjes die je terug kan vinden is hoeveel CO2 uitstoot er wordt bespaard door de kandidaten die deel hebben genomen op het virtuele parcours.

Wil je weten waar het virtueel parcours de aankomende periode aanwezig is? Of wil je weten of jij bij de beste 50 deelnemers behoort van het virtuele parcours? Neem dan snel een kijkje op de website!

Om 11:00 uur begint het allemaal op de Grand Départ Truck. Voorzitter van de deelgemeente Charlois, Ed Goverde, zal de eerste tijd neerzetten. Hij fietste het virtuele parcours al eerder. Maar de tijd, die hij op die dag zet, is bepalend voor het klassement dat opgemaakt gaat worden voor Pendrecht. Ed is geboren in Pendrecht en heeft er zijn hele jeugd doorgebracht. Dus heeft alle recht om voor de Pendrecht-ploeg in het strijdperk te treden.

Wie overklast de deelraadsvoorzitter?

Kijk ook op:

Welkom