Grootste wijkkinderkoor ooit

Vanmorgen werd de Kinderfaculteit geopend. Alle kinderen van de basisscholen van Pendrecht kwamen naar het plein en zongen samen met kinderen van de Kinder Service Hotels een lied geschreven door Armando Monsanto op de wijs van Budapest van George Ezra. Voorzitter Harry Kock onthulde met Soukaina en Ayla de vlaggen van de Kinderfaculteit en Vitaal Pendrecht.
Vanmorgen werd de Kinderfaculteit geopend.

Alle kinderen van de basisscholen van Pendrecht, de Beatrixschool, De Hoeksteen, De Koppeling en beide locaties van Over de Slinge kwamen naar het plein en zongen samen met kinderen van de Kinder Service Hotels het lied “Kinderfaculteit” geschreven door Armando Monsanto op de wijs van Budapest van George Ezra.

Maar voordat dat gebeurde heette de voorzitter van Vitaal Pendrecht en nachtburgemeester van dezelfde wijk iedereen welkom op Plein 1953. Hij ging daarna met Soukaina en Ayla naar de gevel van de Middelburgt samen zorgden zij ervoor dat de vlaggen van de Kinderfaculteit en Vitaal Pendrecht gingen wapperen.

Er was een touwtje om beide dundoeken gewikkeld en met één ruk ontrolde de vlaggen zich en lieten ze zien waar zij samen voor stonden.

Daarna zong het koor van de Kinderfaculteit op het podium op muziek van Armando het lied Kinderfaculteit. Monsanto had een cd gemaakt met de muziek. Hij bespeelde daarvoor zelf alle instrumenten.

Het presenatatie-duo Addie Bergwerff en Bart van Wensen, beiden verbonden aan de Kinderfaculteit had iedereen erop gewezen dat het koor het lied eerst voor zou zingen en vervolgens alle kinderen aan de beurt waren.

Dat liepen even anders. De kinderen van de scholen en de kinderopvang waren niet te houden en vielen gelijk massaal in. Zij hadden immers op school al verschillende keren het lied ingestudeerd en hadden dat voorzingen niet meer nodig.

Groots applaus daarna.

Een fraaie happening en een mooie start van de nieuwe periode van de Kinderfaculteit.

Donderdag, morgen dus, wordt de openingsweek afgesloten met een Gastcollege met Frank Kalshoven over Groeiwijk. Dat zou best eens op Pendrecht kunnen slaan.

6 oktober vinden de eerste colleges plaats in de Kinderfaculteit. De kinderen hebben ingetekend op diverse vakken en sportactiviteiten voor een volgende periode van 15 weken.