Halloween in de Halsterenstraat was groot succes

Opgetogen kwam Sjannie de Mooij bij de redactie van Vitaal Pendrecht langs. ‘Kijk nou toch eens wat een leuke foto’s Hezna van TOS maakte bij onze Halloween activiteit!’, riep ze uit.

‘Kunnen jullie zorgen dat Opzoomer Mee een aantal van deze foto’s krijgt?, vervolgde zij.

Op maandag 31 oktober, toch alweer bijna een maand geleden, gebeurde het. De tafels en stoelen gingen naar buiten. Het was prachtig herfstweer. Opzoomer Mee leverde dit keer geen kant en klare lampionnen, dus die werden door de kinderen zelf gemaakt. Er waren wel stokjes met batterijtjes erin en een lampje er aan. Dat werd dus knutselen en lijmen en er ontstonden fraaie exemplaren voor de optocht.

Na het knutselen kwam de pompoensoep op tafel. Die is altijd verrukkelijk. Er is een traditie ontstaan en Sjannie weet inmiddels precies hoe de soep het best gewaardeerd wordt.

’s Avonds ging de vuurkorf aan. Jongeren hielden de wacht, want je kunt nooit weten.

En toen? Toen met zijn allen de deuren langs en zorgen dat je veel snoep in je tasje krijgt. De bewoners hadden snoep ingeslagen en voorzagen de kinderen van allerlei lekkers. Er bleken veel nieuwe kinderen bijgekomen te zijn. Er waren immers nieuwe bewoners. En inmiddels zijn ook deze kinderen bekend bij iedereen.

dat is de bedoeling van zo’n Opzoomer Halloween activiteit. Op een leuke manier komen de kinderen, jongeren en bewoners met elkaar in contact en leren goed samenwerken.

En als is het dan een maand geleden, maakt niet uit.
Aardig berichtje voor Vitaal Pendrecht, toch?