Halsterenstraat bezocht Ouwehands Dierenpark

87 mensen, groot en klein gingen er allemaal in zo’n kanjer van een dubbeldeksbus. Beneden een paar plaatsen voor de wat ouderen uit de straat. En boven vaders, moeders en kinderen.
Op de heenweg werd een vragenlijst uitgedeeld met vragen over de talenten in de straat en ook over de dromen. Want daarmee doet de Opzoomergroep van de straat goed zaken. Via Goede Voornemens kwam er een startbudget. Dat werd aangevuld met sponsoring uit verschillende hoeken van de wijk en daarbuiten. De Plusmarkt zorgde voor tasjes, de stichting Hart voor Zuid gaf wat extra geld en ook het Stimuleringsfonds van de Nieuwe Unie kwam met geld over de brug. Bij elkaar genoeg om er een leuke dag van te maken in misschien wel het leukste dierenpark van Nederland.
Wat daar hebben ze een zeehondenshow en de sfeer is er erg Afrikaans. De dieren zijn bijna aan te raken. Gelukkig net niet, want er lagen flinke tijgers te slapen.
Het weer was geweldig. En na afloop konden de bewoners uit de straat terugkijken op een geslaagde reis naar Rhenen. Er zijn weer nieuwe ideeën opgedaan en de mensen, die pas in de straat zijn komen wonen, snappen nu ook waarom er van die uitspraken op de deuren van de garages staan. Dat zijn de afspraken in de straat en het is wel de bedoeling dat iedereen ze kent en zich er aan houdt.

Woensdag 31 oktober is de volgende activiteit. Dan gaan de kinderen van de straat weer verkleed deur aan deur in hun jaarlijkse halloweentocht.
Een leuke straat om in te wonen, die Halsterenstraat.