Harry Kock 40 jaar ambtenaar bij de Gemeente Rotterdam

Maandagmorgen 10:30 uur werd het even heel erg druk op de vestiging van de Roteb aan de Albatroslaan. Harry Kock, de teamleider van het Buurt Service Team Charlois, voorzitter van Vitaal Pendrecht en nachtburgemeester van Pendrecht, was 40 jaar in dienst bij de Gemeente Rotterdam.
Voor het gebouwtje van de Roteb aan de Albatroslaan verzamelden zich een aantal medewerkers van de Roteb, maar ook van andere gemeentelijke diensten en van de deelgemeente waren er vertegenwoordigers.

Reden!

De coördinator van het BuurtServiceTeam Charlois, of misschien heet dat tegenwoordig wel weer anders, Harry Kock, was 40 jaar aan de zaak. En ook dat woord, zaak, moet ruim genomen worden. Harry begon zijn carrière als hovenier bij gemeentewerken, maar ging later omdat hij zoveel andere kwaliteiten bleek te hebben over naar een andere, meer sociale functie.

Zijn collega, Jilles Mast, memoreerde dat in zijn toespraakje. Hij vroeg het woord toen de kantine vol stond met collega’s, vertegenwoordigers van diensten en kennissen en familieleden van Harry. Harry kwam met zijn vrouw Elly hun kinderen en kleinkinderen via de Kromme Zandweg naar het kantoortje.

Jilles Mast had een cadeautje voor Harry, maar was ook Elly niet vergeten en voorzag haar van een fraaie bos bloemen.

Nadat Jilles uitgesproken was richtte de jubilaris zelf het woord tot de aanwezigen en bedankte iedereen dat e voor hem gekomen waren en sprak de hoop uit dat hij nog lang met hen aan de slag mocht zijn.

Wat Harry niet wist dat zijn manager, Dick Sterkenburg, ook nog graag iets wilde zeggen. Hij kwam met een doosje op de proppen met daarin een Erasmusspeld met een bijbehorend boekje over de geleerde Rotterdammer.

Ook de voorzitter van de deelgemeente, Ed Goverde, richtte het woord tot Harry en bedankte hem voor de manier waarop hij met de andere medewerkers van de Roteb Charlois er voor zorgde dat Charlois hoge waarderingen haalt als het over de afdeling schoon gaat.

Ook vanuit de deelgemeente kreeg Harry een cadeautje uit handen van beleidsambtenaar Lidwien van den Houten.

Trouwens niet de enige cadeautjes, want er kwamen uit allerlei hoeken presentjes en bloemetjes voor de bijzondere medewerker van de Roteb, die Harry is.

Ook vanuit Vitaal Pendrecht was er iets voor hem. Harry is tenslotte als bewoner van Pendrecht ook betrokken bij allerlei activiteiten als voorzitter van de stichting Vitaal Pendrecht en als nachtburgemeester van de wijk.