Herinnering aan Walter Groeneweg

Bijgaande foto is van een aantal jaren terug. Hij toont Walter Groeneweg op een plek waar hij vaak zat en op een manier, die kenmerkend was voor de innemende persoonlijkheid, die Walter had.

Altijd in voor een grapje. En ondanks zijn handicap altijd in een opgeruimde stemming. Geen wonder dat de sfeer in Restaurant Zuiderkroon bedrukt was en nog wel een poosje zal blijven.

Dagburgemeester Mario Bosch schreef op zijn weblog het volgende bericht.

WOENSDAG 18 JULI 2012

Gistermorgen ging ik een bakkie doen in de Zuiderkroon en van een duidelijk aangeslagen Cees Dorsman kreeg ik het ontstellende nieuws dat Walter Groeneweg op maandag is overleden. Walter was niet alleen Zuiderkroonbewoner maar ook de voorzitter van de Huurdersvereniging (Cees is de secretaris) waardoor veel mensen uit de flat hem kennen. Ook ik ken hem want op zaterdag kwam hij altijd naar beneden als de biljarters spelen. Walter is slechts 50 jaar geworden, ik wens de familie maar ook de bewoners van de Zuiderkroon sterkte om dit verlies te verwerken.

Vitaal Pendrecht sluit zich aan bij de wensen voor sterkte aan de bewoners van de Zuiderkroon en de familie van Walter.