Het bestuur van Vitaal Pendrecht gaat er wat mee doen

Het bestuur van de stichting Vitaal Pendrecht kwam dinsdagavond tijdens het college ook aan tafel en zei vast van plan te zijn iets met de uitkomst van het college te gaan doen en bezig te blijven met fondswerving voor initiatieven in de wijk.
Het bestuur van Vitaal Pendrecht kwam ook aan tafel en werd door gespreksleider Gerard Smulders aan de tand gevoeld of ze nog verder gingen met het binnenhalen van fondsen en ook van plan waren om te zoeken naar mentoren in de wijk.

Aan tafel zaten: Ida Maes, Clasien Kramer, Mimount Hammouche, Bien Hofman, Johan Bos, Harry Kock en Bert van Tol.

Ida Maes denkt dat er veel mentoren in de wijk wonen. Zij heeft 37 jaar onderwijs achter de rug en zat een aantal periodes in de deelgemeenteraad. Zij voelt zich nu te oud om zelf nog mentor te zijn voor 5 kinderen, maar kent mensen die dat best zouden willen en zouden kunnen. Eén of twee kinderen moet haar ook nog lukken. Er zijn bewoners genoeg die iets te bieden hebben op dit gebied en de kinderen hebben genoeg talent om succesvol te worden in de maatschappij.

De rest van het bestuur maakt zich onder de bezielende leiding van Harry Kock sterk voor de Kindercampus en voor allerlei activiteiten in de wijk. Er zit veel ervaring en kennis in het bestuur.
Vitaal Pendrecht wil zich vooral inzetten om de talenten die er in de wijk zijn tot hun recht te laten komen.