Het weer zat de Kermes niet mee

Vrijdag, zaterdag en zondag stonden op het affiche van de Stichting Educatief Centrum Pendrecht en misschien werd ook de maandag, 2e pinksterdag is immers ook een vrije dag, meegenomen om Kermis te vieren. Het woord is in het Turks bijna hetzelfde. Het scheelt één letter. De mis wordt in het Turks een mes.

Het weekend was waarschijnlijk gekozen vanwege de mooi weer garantie op pinksteren. Maar dat viel dit jaar tegen. De zomer wil nog steeds maar niet komen en het voorjaar is één van de natste en koudste ooit.

Toch weerhield dat de stichting niet er de moed in te houden. Dagelijks kwamen er toch een behoorlijk aantal bezoekers.

Er hing aan de Slinge een spandoek met daarop de aanduiding waar het festijn plaatsvond en voor alle zekreheid was er ook nog een kartonnen aanduiding met het woord Kermes erop.

En zondag werkte de zon gelukkig mee. Dat was meteen te merken. Meer bezoek en de jeugd ging gezellig voetballen op het grasveld.

Op de keper beschouwd was de Kermes 2013 van de stichting aan de Oosterlandstraat toch een succes. Weer of geen weer het enthousiasme van de organisatoren moet het immers maken.