Historisch Charlois kreeg de foto’s van de BOP

Ze staan nu in de kelder van de voormalige Charloische Apotheek. 32 mappen met foto’s uit de historie van de Bewonersorganisatie Pendrecht staan op een plank om uitgezocht, gerubriceerd en opgeslagen te worden.

In de apotheek aan de Wolphaertsbocht 105 zit tegenwoordig de Stichting Historisch Charlois.

Is er een betere organisatie om je fotomateriaal aan toe te vertrouwen.

Joop Speelman, de fotograaf van de stichting, opende de deur. En gaf een rondleiding door het pand.

In en om het monumentale gebouw zitten allerlei zaken, die ergens vanuit Charlois komen. Ze gaan heel ver terug. Tot aan Karel de Stoute, de oprichter van Charlois, kun je er dingen terugvinden. Maar dus ook over een wijk als Pendrecht die nog maar 65 jaar bestaat.

Het is de moeite waard om er eens langs te gaan en een kijkje te nemen. Binnenkort kun je dus ook de foto’s van de BOP daar bekijken. Er staan al foto’s van de Wandelsportvereniging Pendrecht uit 1967 en de Puzzeltocht door Pendrecht van de gereformeerde jongerenvereniging ergens in 1968.