Honkbalinstuif in Pendrecht

Ook deze zomer zullen vele kinderen uit de wijk hun weg weer vinden naar de playground op het Rilland Bathplein. Van 18:30 tot 21:30 uur kan de jeugd actief kennis maken met de honk- en softbalsport. Zowel jongens als meisjes. Vier dinsdagavonden is het HIP er weer op 7, 14, 21 en 28 augustus. De eerste twee sessie van de honkbalinstuif in Pendrecht (HIP) zijn een groot succes geweest. Nu dan voor de derde keer. Zelfde tijd, zelfde plaats. Deelname is gratis.
Coaches van de locale vereniging Banda di Kas laten de enthousiaste kinderen een balletje slaan en gooien. Speciaal daarvoor is een battingcage en powerpitcher neergezet. Op het grasveld wordt telkens een echte wedstrijd gespeeld. DJ Eric is er voor de passende muziek, Dutch Caribbean Domino met het dominospel, vrouwenstudio Anganieta regelt een hapje en drankje en Thuis op Straat (TOS) houdt toezicht. Kortom een wijkfeest voor jong en oud.
Banda di kas
Honk- en softbal blijken een populaire sport te zijn in Pendrecht. De locale vereniging Banda di Kas heeft van de deelgemeente Charlois en Sport en Recreatie dit seizoen een eigen speellocatie gekregen aan het Kalverpad/Charloise Lagendijk. Voor de competitiewedstrijden van de dames en herenteams en het opzetten van jeugd honkbal en softbal. De vereniging is al begonnen met het aantrekken van jeugd. Dat loopt goed, want de kinderen hoeven de wijk niet meer uit om hun favoriete sport te beoefenen. Het werven van met name jeugdleden zal een bijzonder toegevoegde waarde zijn tijdens deze editie van HIP.
Het HIP is een onderdeel van het streven van de deelgemeente Charlois om met medewerking van locale partijen meer sport en spel activiteiten te ontplooien in Pendrecht. In samenwerking met Glue Sports Events wordt dit unieke sportspektakel ook nu weer neergezet.