Iftar maaltijd bij Turks Huis in Pendrecht

De eerste vastendag van de maand Ramadan was op zondag 29 juni 2014. Dit wordt bekend gemaakt door het hoge gerechtshof van Saoedi-Arabië. De nieuwe maan was toen nog niet gezien in Mekka en het eerste tarawieh-gebed werd op de zaterdagavond ervoor gebeden.

Een maand van bezinning, een feestmaand voor moslims. Buren worden uitgenodigd om met hen na het verbreken van de vasten mee te komen eten. En dat gebeurde zaterdagavond 12 juli ook in het Turks Huis in Pendrecht.

Precies om 22:08 uur ging er een telefoon af. Het sein voor de imam om een gebed uit te spreken.

Een aantal vrijwilligers van de vereniging had een maaltijd bereid bestaande uit soep, rijst, vlees en salade. Er waren ook dadels vooraf en baklava met thee toe. Zij zorgden ervoor dat iedereen zijn of haar deel kreeg.

Afhankelijk van de maan zal de einde van de Ramadan, het suikerfeest, plaatsvinden op 28 of 29 tot 30 of 31 juli.