Informatiebijeenkomst bewonersorganisaties Charlois

Robin Blokland van de deelgemeente nodigde de bewonersorganisaties uit voor een informatiebijeenkomst over de toekomst van die organisaties. Dinsdagavond 20 september vond de informatiebijeenkomst plaats.
Robin Blokland leidde de bijeenkomst voor vertegenwoordigers van bewonersorganisaties uit de deelgemeente Charlois.

Voor Vitaal Pendrecht namen Mimount Hammouche, Bien Hofman en Bert van Tol deel aan de bijeenkomst.

Eerst vertelde een wetenschapper over de betekenis van de buurt in het dagelijks leven van bewoners. Biedt een aandachtswijk voldoende mogelijkheden om te stijgen op de maatschappelijke- en sociale ladder? En als het lukt verlaten ze dan de wijk? En vervolgens gaf Henk Cornelissen van de vereniging Landelijk Samenwerkingsverband Aandachtswijken een beeld over hoe burgers inhaken op de manier waarop de gemeente nu de nadruk legt op zelfredzaamheid en zelforganiserend vermogen van burgers.

De bewonersgroepen kregen zelf ook de gelegenheid om hun doelen voor de toekomst weer te geven.

Bert van Tol deed dat voor Vitaal Pendrecht.

Er waren ook deelgemeenteraadsleden op de bijeenkomst.

Er wordt vast nog veel over dit onderwerp gesproken.

Bijvoorbeeld op 19 oktober, wanneer er in de Open Hofkerk een bijzonder college is over de toekomst van Vitaal Pendrecht in de huidige tijd.