Inloopavond over plannen Charloisse Lagedijk

Volgende week dinsdag 21 juni is er een inloopavond over het ontwerpbestemmingsplan Charloisse Lagedijk.

Het plangebied omvat de zone rond de A15 en Driemanssteeweg, ten zuiden van Pendrecht en Zuidwijk. Aan de zuidzijde grenst het gebied aan de gemeente Albrandswaard en vooral Barendrecht, en aan de westzijde vormt de Groene Kruisweg de grens.

Het nieuwe bestemmingsplan voorziet in de actualisering van de ter plaatse geldende bestemmingsplannen. Het voorliggende ontwerp is in overwegende mate conserverend van aard. Er zijn slechts enkele ontwikkelingen in het plan meegenomen.

Nieuwe ontwikkelingen
De basis voor de ontwikkelingen is gelegen in de visie Charloisse Lagedijkzone 2030 die in 2013 vastgesteld is door het bestuur van de voormalige deelgemeente Charlois. De uitgangspunten uit de visie hebben geleid tot de nieuwe ontwikkelingen zoals:

*Op vijftien locaties langs de Charloisse Lagedijk is de bouw van nieuwe woningen mogelijk gemaakt. Het gaat in totaal om 128 woningen.

*Op de voetbalvelden van TOGR is het door middel van een wijzigingsbevoegdheid mogelijk gemaakt om aan de kant van de Krabbendijkestraat een zorgvoorziening te bouwen en de overige ruimte op te vullen met woningen. Hiervoor zal een deel van de bomen en het bosplantsoen moeten worden gerooid.

*De dubbelbestemming ‘Waarde-Cultuurhistorie’ voor een aantal panden op de Charloisse Lagedijk die cultuurhistorisch waardevol zijn. In het bestemmingsplan is aangegeven dat het niet meer mogelijk is om de gebouwen zonder goede reden en zonder toestemming van burgemeester en wethouders te slopen.

*De zonering van het bedrijventerrein Charloisse Poort. Dit betekent dat het bedrijventerrein in twee delen is gesplitst. Op het deel van het bedrijventerrein dat het dichtst bij de woningen aan de Charloisse Lagedijk ligt, mogen zich geen bedrijven meer vestigen die overlast kunnen veroorzaken.

ch lgdk il

Inloopavond
Op dinsdag 21 juni tussen 19.30-21.00 uur is er een inloopavond in het clubgebouw van voetbalvereniging TransvaliaZW, Charloisse Lagedijk 761. Geinteresseerden kunnen vragen stellen aan de aanwezige ambtenaren.

Meer informatie
Op de website van de gemeente Rotterdam is het ontwerpbestemmingsplan inclusief bijbehorende stukken te raadplegen. Het ligt tevens zes weken ter inzage (tot en met donderdag 21 juli) bij de Stadswinkel Centrum (stadhuis), ingang zijde Doelwater tegenover het hoofdbureau van politie, kamer 22a.

Zienswijze kenbaar maken
Tot en met donderdag 21 juli kan een ieder over het ontwerpbestemmingsplan schriftelijk gemotiveerde zienswijzen kenbaar maken aan de gemeenteraad, door tussenkomst van de directeur van Stadsontwikkeling, R&W/Bestemmingsplannen, Postbus 6575, 3002 AN Rotterdam.

Tevens kan een ieder mondeling gemotiveerde zienswijzen kenbaar maken. Degenen die mondeling willen reageren, kunnen dat na een telefonische afspraak doen ten kantore van Stadsontwikkeling, Wilhelminakade179 te Rotterdam. Voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met M. Craenen, via telefoonnummer 06-10407366.

Bron illustratie: gemeente Rotterdam