Interessante lessen in het Pendrecht Museum en elders

De computerlessen zijn weer begonnen en het heeft aanmeldingen geregend om het zo maar eens te zeggen.
Iedere dinsdagavond en de hele vrijdagmorgen tussen 10:00 tot 17:00 uur wordt er les gegeven in het museum aan de keukentafel.

Voor aanmelden of informatie, Wim Verhoef 06 – 46064905

Ook beginnen de conversatielessen Nederlands weer, op maandag van 13:30 tot 15:00 uur, ook aan de keukentafel in het museum
en
op woensdagmorgen van 10:00 tot 12:00 uur in de Lotte Stam Beesezaal in het Servicepunt Charlois Zuid. De lessen worden op beide plaatsen gratis aangeboden door Joke Huissen en Tonny Jansen.
Zij doen dit vrijwillig omdat ze het leuk vinden om met mensen en de Nederlandsetaal bezig te zijn.

Voor aanmelden of informatie, Bien Hofman 06 – 12444013

Ook in het Vrouwenhuis worden conversatieles gegeven. Clasien Kramer geeft de lessen. Ze doet dat met heel veel plezier op maandagmorgen tussen 10:00 en 12:00 uur.
Iedere week is het weer spannend want de lessen gaan over onderwerpen uit het dagelijks leven, opvoeding, religie, scholen, werk en onderwerpen uit de wijk. Spreekwoorden en gezegden zijn ook erg geliefd, want daar ontstaan nogal eens humoristische misverstanden door. Zo wordt er op een voor iedereen toegankelijke manier Nederlands gesproken. De lessen worden gezien als een extra aanbod naast wat de verplichtingen zijn vanuit Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Er worden in het Vrouwenhuis ook professionele lessen gegeven door Alsare. Voor meer informatie daarover kunt u contact opnemen met Saida 06 – 29309874