Jaarmarkt, sport, muziek en zang en … herinneringstocht Pendrecht Fietst zich Fit

Op zaterdag 14 september 2013 staat er iets moois te gebeuren in Pendrecht.

Er is een Jaarmarkt van de Winkeliersvereniging met interessante koopjes op Plein 1953.

Er komen sportactiviteiten met Bakx Events op het plein en over de vijver.

Er is een Play Back Show geleid door Joyce de Lima en haar dochter Lisa.

Er kom muziek van een bekende Rotterdamse artiest.

En er wordt maar liefst 60 kilometer gefietst in een herinneringstocht. Herinnering aan de watersnoodramp van 1 februari 1953 60 jaar geleden en het feit dat in december 1953 de eerste paal geslagen werd voor de Tuinstad Pendrecht. De wijk bestaat dus ook 60 jaar.

Mevrouw Pauline Bouvy Koene, burgemeester van Bernisse (waarvan Abbenbroek een kern is, de Abbenbroekweg werd naar deze plaats vernoemd) en Ed Goverde, voorzitter van de deelgemeente Charlois, zullen het startsein geven van die fraaie herinneringstocht.

Huib van Dieijen, held uit de campagne Pendrecht is Goed Bezig, die op 3 oktober 2009 de wielerronde van Pendrecht met Nathalie Makoma als hoofdartiest, organiseerde staat opnieuw garant voor een mooi evenement.
Op de foto zie je hem zitten op de SocialSofa, vanwaar de fietstocht van 14 september 2013 zal vertrekken.
In 2010 organiseerde Huib de eerste editie van Pendrecht Fietst zich Fit. Toe was dat voor de start van de Grand Depart van de Tour de France vanuit Rotterdam. Dit keer is het het begin van een grootse toekomst voor zijn wijk.

Deelname kost slechts € 2,50 en daar krijgen de deelnemers veel voor terug.

Zorg dat je erbij bent.