Jahidal wint beach volleyball-tournooi

Op een afstand zag het er ’s avonds uit als op het eerste fotootje. Traditiegetrouw trad de Nieuwe Unie in tenue aan. Het team was er als eerste en bereidde zich goed voor. Ben dos Santos, Harry de Boer, Debby Smit, Ramesh Dayal, Vincent Bloot, Tino, de opzichter en Johan Kralt begonnen heel overtuigend hun eerste match tegen het team van Come On uit de Stellendamstraat. Het de Nieuwe Unie team had een flink aantal wisselspelers. Die bleken hard nodig, want beach volleyballen is geen kinnesinne. Daar wordt hartstikke moe van. En of je nou ver in een pool komt met namen als Luie Mannen en/of Luie Vrouwen?
In twee pools werd er gespeeld. Uiteindelijk bleek het TOS team de sterkste van de ene pool en won Jahidal de andere pool.
Jahidal bleek in de finale rond 21:00 uur net iets sterker als de spelers van TOS. Jahidal bleek de naam van één van de spelers. Hij en zijn vriend hadden zich op de avond spontaan aangemeld, maar het ontbrak hen aan voldoende spelers om een volledig team te maken. Brian Commijs en een aardige dame hielepn de twee schoolvrienden om tot een volledig team te komen. Geen slechte zaak, want ze speelden iedereen weg. Nou ja weg? Tegen het TOS team kostte het hen aardig wat moeite. Maar dat mag ook wel. Want de TOS-sers doen aan teambuilding en beheersen allerlei sporten. Ze gaan immers met sport- en spelmateriaal de wijk in om de kinderen op straat sportief met elkaar te leren spelen.
Een extra applaus dus voor het gelegenheidsteam. Dat geen wisselspelers had en alle wedstrijden met zijn vieren speelden.
Ze kregen een fraaie beker. Maar dat gaf meteen een probleem. Speaker, Marcel de Jong, werd direct te hulp geroepen. Wie van ons vieren krijgt nou de beker? Jahidal wist niet eens waar zijn schoolkameraad nou precies woonde en de andere twee ontmoette hij op deze avond voor het eerst. Marcel was echter niet voor één gat te vangen en stelde hen voor adressen en mobiele telefoonnummers uit te wisselen. Een goede zaak voor volgend jaar. Dan kunnen zij hun beker opnieuw verdedigen.