Jan van Dijk bedankt de Protestantse gemeente in het kerkblad

Jan van Dijk met het draaginsigne van de PKN met naast hem zijn vrouw Jannie neemt een felicitatie in ontvangst.

Op 18 september mocht ik in uw midden mijn 50-jarig jubileum als organist vieren.

In de morgendienst werd er al aandacht aan besteed door pastor Guus Ruijl met een heel persoonlijke preek die veel voor mij betekende.

’s Middags gaf ik zelf het concert in het kader van de zondagmiddagmuziek. De pastores Johan Bos en Guus Ruijl hadden de leiding, de kerkenraad zorgde vooraf voor koffie en na afloop voor een drankje en een hapje.

Na het concert werd mij het draaginsigne van de landelijke PKN opgespeld door Cobi van Bommel en werden toespraken gehouden door de heer Nico van Wijngaarden van Rotterdam Orgelstad en door mijn dochter Lydia Veerman-van Dijk. Ook oud-leerling Margreeth de Jong nam nog even de microfoon om te laten weten wat ik voor haar had betekend in haar jonge jaren.

De kerk was vol, er waren behalve gemeenteleden en concertbezoekers veel vrienden, collega’s, oud docenten en oud leerlingen.

Bij de feestelijke receptie werden Jannie en ik verwend met bloemen, wijn en cadeaus.

Ik dank u als gemeente voor alle aandacht en hoop nog geruime tijd uw organist te mogen zijn!

Jan van Dijk.

Er werden opnamen gemaakt, die tot een prachtige CD hebben geleid. De CD kan bij Jan van Dijk besteld worden voor € 10 + € 2 portokosten over te maken op ING 1448922 t.n.v. Jan van Dijk, Barendrecht. Naam en adres vermelden bij de overschrijving en alles komt in orde.
Jan van Dijk zal de CD overigens bij het volgende concert op 11 december te koop aanbieden.