Jan van Dijk krijgt Karel de Stoutespeld

“Ik heb gevist, maar niemand zei iets!”, was zijn commentaar op de vraag of hij iets gemerkt had van de jubileumviering die voor hem was georganiseerd. Geheel in het geheim was aan hem een groots feest met een prachtig cadeau voorbreid. Dat cadeau was een exclusief concert van Jacques van Oortmerssen op het orgel van de Open Hofkerk. Nog verrassender voor hem was het cadeau van de deelgemeente Charlois. In de kerk werd Jan van Dijk de Karel de Stoutespeld uitgereikt door Lionel Martijn bestuurder van de deelgemeente Charlois. Ook de deelgemeente heeft veel aan Jan van Dijk te danken als dirigent van het Open Hofkoor en als organisator van de zondagmiddagmuziek in diezelfde kerk. Pendrecht kwam door hem op de concertagenda. Internationaal talent trad op in de Open Hofkerk. En dan moeten vooral de uitvoeringen van de Marcuspassie van Addie de Jong niet vergeten worden. Van Dijk stond garant voor een aantal prachtige uitvoeringen van deze bijzondere passie.
Voor Jan’s echtgenote Jannie had Martijn een mooi boeket bloemen bij zich.

Meer nieuws over het jubileum van deze unieke organist, dirigent en organisator vindt u op de pagina van de kerken van deze site.