Jason and friends vermaken zich op de bouwspeeltuin

Dimitri Metgod, zoon van John, is er ook en weet alles van schoolvoetbal. Hij rijdt in een speciaal voertuig voor dit project. Deze dag is de voetbalkooi meegebracht. Een prachtig ding, waarin je 2 tegen 2 kooivoetbal kan spelen. Soms noemen ze dat ook ‘panna knock out’. “Dan speel je tussen de benen door. Het spel vanmiddag is even anders”, aldus de medewerkers van Sport en Recreatie. Er is vandaag concurrentie. Elke dag worden er jongeren uit Pendrecht naar Winterland vervoerd.
Jason Virginie, Damion Belgraef, Dylon Virginie en Yassine Jebbar komen vaak voetballen op de Bouwspeeltuin Pendrecht 7. Soms komen ze ook bouwen, maar dat gebeurt niet vaak. Voetbal is toch hun belangrijkste interesse.

’s Avonds bij de gourmet zijn er ook precies 16 eters. Toch weer anderen dan ’s middags. Het bestuur en leden zijn er. Voor hen is het gourmetten bedoeld. Cora Smit bedient de disco en aan de bar staat Mohammmed Ali Alibaks. Hij eet niet mee. “Straks thuis. Ga ik eten. Nu is het voor de leden. Zij komen elke woensdag”, zegt de medewerker van de bouwspeeltuin.
Ada heeft de inkopen gedaan. “Lekker en genoeg”, zegt Rein. Dylan vindt het ook lekker: “Vooral de schnitzels”. Rebecca gaat voor de cordon bleu. Ellen, één van de ouders, kwam hier in haar tienertijd. ’s Winters schaatsten ze op het plein, maar kwam je uit deze buurt dan bond je je schaatsen onder op de singel, naast de bouwspeeltuin.
Ada komt hier ook al 14 jaar. Haar dochter Deborah was toen 6 en Michael 3. Ze doen dat tot eind van de lagere school. Dan komt er weer een nieuwe lichting. Ada is al die jaren vrijwilligster geweest. Ze heeft nog een film liggen van het indianendorp. Dat bedacht de vorige bestuursclub. Die wonen nu in Spijkenisse. Zij maakte altijd schoon hier. We noemden haar moeke.
Rebecca, van de cordon bleu, is al vanaf haar geboorte lid. Ze komt om te voetballen. Ze speelt ook trompet bij Excelsior. Meerdere kinderen spelen op de tuin en zijn ook bij Excelsior.