Jeugdveld heeft nu Bruno Martins Indi Plein

Weliswaar niet in Pendrecht, maar toch Jeugdveld in Zuidwijk grenst bijna aan de wijk en veel kinderen zullen gebruik gemaakt hebben van die speeltuin. Donderdag 2 mei werd er iets bijzonder gedaan. Wat zeker ook de fans van Feyenoord aan zal spreken.
Op de foto de voetballer van het eerste elftal van Feyenoord. Hij maakte zelf het bord vast. De mensen van de Speeltuin Jeugdveld stuurden een berichtje rons en dat kwam bij Harrie Vendeloo van de BSW en die stuurde het weer door aan allerlei contacten van hem. En ja. Het is een leuk bericht nietwaar?

“Lieve mensen,

Wat een prachtige dag was het vandaag… Omdat het zo kort dag was moest er veel gedaan worden. Joyce was al vroeg in de weer omdat er wat mis was met de riolering ….als dat maar goed dachten we , het baarde ons zorgen. Alles moest goed gaan vandaag.
Daar kwam Bruno dan ,de tune klonk en het hand in hand werd ingezet . De kinderen zongen luidkeels mee en hingen als bijen om hem heen. Zie de foto’s die bij deze mail zijn toegevoegd.
Het bord werd opgehangen en Bruno nam zijn veld in ontvangst , ook trapte hij nog af. Wat was er nou toch zo mooi vandaag ? Dat waren de mannen die het bord kwamen ophangen en die mochten dat ook samen met Bruno doen , dat was hartverwarmend om te zien. IPV het alleen maar te doen als werk , werden ze ook is even op deze manier in het zonnetje gezet . Echt zo leuk bedacht … Dat de vrijwilligers van Jeugdveld ongeacht of het een volwassenen was of kind ook allemaal iets mochten doen. Dat was ontroerend en het maakte iedereen trots.

Na een mooie dag ging de speeltuin dicht en hebben we de boel opgeruimd , en wat gegeten met elkaar … nog ff een Rotterdams bakkie en de benen laten uitrusten en dan zouden we naar huis gaan, maar om de een of andere reden kwamen we maar niet weg .Tja toeval bestaat niet ,en dat klopt ook. Want wie kwam er nog even aanwippen. Onze Bruno liep ineens de speeltuin binnen en wij waren verbaasd en riepen oh wat leuk!!!!, kom je nog ff gezellig langs. Hij was met zijn vriendin en zijn dochtertje en zijn kleine neefje.. Ff lekker een praatje maken met ons,,,,,, en toen liep hij naar het veld en wij keken hem na en lieten hem in alle rust zijn veld betreden met zijn gezin . Zo trots als een pauw liet hij aan zijn vriendin zijn veld zien. En je zag hem van alles aanwijzen en vertellen over deze dag. Zijn vriendin met hun kleine meid op haar arm stond voor zijn bord en we zagen hoe trots Bruno de foto schoot …..Dat bracht ons kippenvel , was zo mooi om te zien.
En ja we zijn wel is chaotisch …. we weten het ….. er is geen structuur laag aan te brengen op ons. Sorry ! Maar weet je ??? … We zijn een speeltuin met een hart !!!! [cid:694542B136E949A0A739459CF685AC57@famlemsPC]
Dus bedanken wij iedereen uit ons hart die ons heeft geholpen vandaag ,en heeft bijgestaan als we om hulp riepen . En mede gezorgd heeft voor deze onvergetelijke dag.

Dank jullie wel !!!

De Vrijwilligers van Speeltuin Jeugdveld”