Jong Excelsior viert 65-jarig jubileum

Jong Excelsior bestaat deze maand 65 jaar en dat wordt zaterdag 28 mei (morgen) gevierd met een groot feest.

De jeugdafdeling van Drumfanfare Excelsior werd opgericht op 11 mei 1951. De jongens en meiden spelen populaire muziek en treden op bij onder andere concoursen, braderieën, avondvierdaagsen, winkelcentra. Ook hebben ze opgetreden bij het Nationale Jeugdconcours in Vlissingen en stonden ze in het voorprogramma van de Nationale Taptoe in Ahoy.

Ze treden op in heel Nederland en een enkele keer in België of Duitsland. Muziek maken leren ze via een speciaal lessysteem en uiteraard leren ze marcheren. Jong Excelsior is tegenwoordig beter bekend als The Music And Showkids en oefent in De Schalmei, aan het eind van de Krabbendijkestraat.

Programma
Uiteraard staat er volop muziek op het programma, maar ook spelletjes, workshops en een hapje en drankje. Voor 1 euro is een strippenkaart te koop voor deelname aan de spellen en waarmee je een zak chips en limonade kunt krijgen. Wie nieuwsgierig is naar de drumfanfare, kan een kijkje nemen want de deuren staan deze dag ook open voor het publiek. Tijdens workshops kun je een instrument bespelen en verder worden er instrumenten te koop aangeboden.

Datum en locatie
Zaterdag 28 mei, 13.30-16.30 uur, Krabbendijkestraat 520