Jonge afgestudeerden Rekenfaculteit nemen diploma in ontvangst

Woensdagavond was de diploma-uitreiking van de Rekenfaculteit.

k1Woensdagavond was het zover en dankzij de gastvrijheid van het Kinder Service Hotel konden alle ouders, grootouders, zusjes, broertjes en belangstellenden in twee groepen getuige zijn van de studentjes die van hun tutor hun diploma en cap uitgereikt kregen. Met van elke tutor een persoonlijk woord namen ze trots hun diploma in ontvangst. Talloze foto’s zijn gemaakt door trotse familieleden en met glunderende ogen werden de caps opgezet en net als bij de echte universiteit massaal de lucht in gegooid voor de foto.

Onder leiding van Wendy Koopmans en haar assistent Karmijn Steekelenburg hebben de tutoren weer flinke stappen gezet en kunnen de kinderen terug kijken op een uniek jaar waarin ze veel geleerd hebben. Wendy gaat de Rekenfaculteit verlaten en heeft het stokje doorgegeven aan Karmijn. Vier tutoren gaan nog een jaar door en de anderen gaan net als Wendy ook allemaal iets anders doen. Alle kinderen en hun families maar ook de Verre Bergen en het bestuur van Vitaal Pendrecht bedanken de projectleiding en tutoren van de Rekenfaculteit voor hun tomeloze inzet van het afgelopen jaar en wensen iedereen heel veel succes.

Rekenfaculteit
De Rekenfaculteit start in schooljaar ’17/’18 aan het derde pilotjaar. 110 leerlingen uit groep 6, 7 en 8 ontvangen een jaar lang, vier uur per schoolweek, in een 1-op-2 setting een intensieve training en leerondersteuning van een eigen tutor. De focus van de Rekenfaculteit ligt op rekenen. Het doel is dat de leerlingen stijgen in hun reken competenties, dat zij vooruit gaan in organisatorische vaardigheden en dat hun zelfvertrouwen wordt versterkt.

k3 k4