JongOpZuid in het Nieuwe Luxor

Het Nationaal Programma Rotterdam Zuid (NPRZ) organiseert op 7 november een grootschalig jongerenevenement in het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam. Onder de noemer JongOpZuid willen wij 400 jongeren van Zuid in de leeftijd van 15 tot en met 27 jaar op die dag inspireren, informeren en de kans geven om hun stem te laten horen.
fatima Amrani heeft Vitaal Pendrecht gevraagd mee te werven voor een grootscahlige jongerenbijeenkomst in het Nieuwe Luxor Theater op zaterdag 7 november.

Ze schrijft:

Geachte relatie,

We hebben jouw hulp nodig om de jongeren van Zuid in de spotlight te zetten en te horen hoe zij denken over het leven in Zuid. Daarom organiseert Nationaal Programma Rotterdam Zuid (NPRZ) op 7 november een grootschalig jongerenevenement in het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam.
Bij de werving roepen we graag jullie hulp in! Aangezien jullie de jongeren kennen en daardoor makkelijker deze jongerentop onder de aandacht kunnen brengen.
– Het belooft een bijzondere middag te worden. Burgemeester Aboutaleb en Jörgen Raymann houden een zeer inspirerend en persoonlijk verhaal.
– Heel het Luxor staat vol met informatiekraampjes over opleidingen, budgetbeheer, informatie over wonen op Zuid en nog veel meer.
– Jongeren ontmoeten toekomstig werkgevers of gaan in gesprek in het vacature-café. Maar dat is nog niet alles!
– Er zijn diverse workshops om allerlei talenten te ontwikkelen. Hoe maak je een videoselfie, wat doe je wel of niet op social media, hoe maak je de perfecte CV en hoe kleed je je om je toekomstig werkgever te imponeren.
Werk je met jongeren of ken je een hoop Zuiderlingen? Verspreid deze dan binnen je netwerk, met het verzoek om in te schrijven voor dit evenement. Want hier moeten echt veel jongeren naartoe!! In de bijlage vind je een aantal posters en flyers met daarop jongeren van Zuid. Hierop staat meer informatie, bijvoorbeeld hoe je kan inschrijven (via www.jongopzuid.nl, daar vind je de link naar inschrijving).

Heb je nog vragen, opmerkingen of suggesties? Schroom dan niet om ons te benaderen via jongopzuid@rotterdam.nl

Met vriendelijke groet,
namens NPRZ