Kan Pendrecht ook zo koninginnedag vieren?

Het is al gesignaleerd, maar wat een armoe die koninginnedag in Pendrecht’, schrijft Coen Veldhoen aan de redactie.

Coen Veldhoen duidde daarbij waarschijnlijk op de foto en het commentaar van dagburgemeester, Mario Bosch, die ook met een beetje heimwee terugdacht aan Pendrecht in vroeger jaren.

Coen ging in de buurwijk kijken en zag daar heel iets anders.

‘Een paar foto’s uit Zuidwijk laten zien hoe het hier zou moeten.’

In Zuidwijk wordt op de Slinge en omgeving al enkele jaren op een succesvolle manier een vrijmarkt neergezet. De laatste keren dat dat op Plein 1953 gebeurde was dat heel wat kariger.

Nou moet je als Pendrecht iets aan koninginnedag wil doen opboksen tegen een enorme concurrentie in de nabije omgeving.

En via een aantal linkjes kun je op deze site zien wat daarmee bedoeld wordt.

In Oud Charlois bijvoorbeeld werd op het Karel de Stouteplein het immens populaire Blommenfesteijn gevierd en daar kwamen burgemeester Aboutaleb en zijn vrouw zelf op bezoek en de burgervader van Rotterdam bestuurde de Charlois550-boot.

Ook was er in Carnisse op het Amelandseplein een feest en het een drukte van belang en via deze link laat Andries Haak zien waar heel veel Rotterdammers naartoe gingen op hun koninginnedag. En dat was niet alleen op de Coolsingel maar volgens Andries was het op de Beijerlandselaan nog veel gezelliger en beter georganiseerd ook.
En daar kwamen zo te zien de zusjes Klemann van Loïs Lane zingen.

Ja dat trekt mensen, toch?

Daar is nauwelijks kruid tegen op gewassen, toch?

Of er moet op koninginnedag 2013 iets speciaals gebouwd worden met nog aansprekender artiesten. Zou zo maar kunnen of niet soms?