KerkenNACHT in de Oude Kerk Charlois

Voor de derde keer doet Rotterdam mee met de KerkenNACHT. In de Oude Kerk begint de avond om 19.00 uur met een bijbelquiz, gevolgt door een optreden van het Monteverdi Kamerkoor om 20.15 uur.
KerkenNACHT in de Oude Kerk Charlois

op zaterdag 25 juni

Voor de derde keer doet Rotterdam mee met de KerkenNACHT.

Dit koor uit Utrecht treedt op met hun programma “Love is a sickness”.

Liefde is een ziekte, aldus de Engelse dichter Samuel Daniel (1562-1619).

Maar de liefde laat zich op talloze andere manieren beschrijven. Percy Bysshe Shelley, Robert Bridges en Henry Vaughan komen aan het woord.

In prachtige partsongs (meerstemmige liederen) smelt hun poëzie volledig samen met de muzikale taal van Hubert Parry, Edward Elgar, Ralph Vaughan Williams en Gerald Finzi.

De avond wordt afgesloten om 22.15 uur met het samen zingen van Taizé liederen door publiek en cantorij.

TOEGANG IS GRATIS.

Plaats : Oude Kerk, Charloisse Kerksingel 35, Rotterdam – Charlois

Datum 25 juni. Inloop vanaf 18.15 uur / einde om 22.45 uur.

Organisatie Protestantse Wijkgemeente Charlois in samenwerking met Stichting Culturele Commissie Charlois.

Namens Stichting Culturele Commissie Charlois,

Huib de Jong (010-4280934)