Kermes bij het Educatief Centrum Pendrecht

In de Oosterlandstraat hangt een spandoek met erop Opendag & Bazaar, Kermes iedereen welkom, datum 27 – 28 – 29 mei 20. Wat zou er aan de hand zijn bij het Educatief Centrum.
Op vrijdag 27, zaterdag 28 en zondag 29 mei 2011 hield het Educatief Centrum Pendrecht Open Huis en in de Oosterlandstraat zelf was er bazaar en kermes, zoals men dat op z’n Turks noemt.

De stichting zit er nog niet zolang en het werd tijd om de deuren open te zetten en de buren en andere organisaties uit te nodigen om eens een kijkje te komen nemen in het centrum en mee te genieten van eten en drinken vanaf de verschillende kraampjes op het parkeerterrein voor Oosterlandstraat 2.

Bij de zoektocht naar de Ziel van Pendrecht was Vitaal Pendrecht al eens binnen geweest op vrijdag. De dag waarop het belangrijkste gebed van de week plaatsvindt en de hoca, imam, zijn preek houdt.

Vrijdag was ook meteen de eerste dag, nog niet zo druk, maar Vehbi Akkoc, op het tweede fotootje tussen twee collega’s in, heeft er alle hoop op dat het behoorlijk druk gaat worden.

De bewoners van de Schuddebeurstraat, Bruinissestraat en Kerkwervesingel krijgen extra aandacht van de stichtingsvertegenwoordigers. Men wil een goede relatie met de buren.

Zo te zien is de Educatieve stichting een welkome aanvulling.

Zondagmiddag meldt men dat er een grote belangstelling is geweest.

Ook met de flat achter het centrum, waarmee de vorige huurders van Oosterlandstraat 2, de vereniging Turks Huis, nogal eens moeilijkheden hadden zijn al in een hoopvol gesprek verwikkeld met de stichting. De stichting heeft het pand overigens gekocht en aan een grondige opknapbeurt onderworpen en zal zich zeker ook op het terrein om het pand vertonen.

De stichting zal vast een mooie rol kunnen spelen bij de komende activiteiten van Vitaal Pendrecht.

Vanaf deze plek wenst Vitaal Pendrecht hen alle succes in de wijk.