Kerstconcert in de Sint Bavokerk

Op zondag 21 december is in de Sint Bavokerk het kerstconcert.

Lees je op de weblog van Mario Bosch, dagburgemeester van Pendrecht.

Uitvoerenden zijn het Dames- en Herenkoor Sint Bavo, Popkoor Xing (zij speelden ook bij de afsluiting van de Museumdag eerder dit jaar in de Middelharnisstraat), het koor van de Irakese gemeenschap, het Ritmisch Koor Sint Bavo, organist Arthur Vos en het Priesterkoor. Het wordt een zeer afwisselend programma van klassiek tot modern waarbij de traditionele samenzang niet zal ontbreken. Zoals ieder jaar zal de kerk in kerststijl versierd zijn en krijgt iedere bezoeker een uitgebreid programmaboekje dat men na afloop mee naar huis kan nemen.

Ieder jaar heeft het kerstconcert een thema en even was de gedachte om het the Bethlehem experience te noemen. De organisatie doet het toch gewoon op zijn Rotterdams en het thema voor het kerstconcert is dit jaar geworden: Bethlehem, DE belevenis!

Het concert begint om 15.00 uur en zal tot ongeveer 16.30 uur duren. De toegang is gratis maar na afloop is er een schaalcollecte ter bestrijding van de kosten, de bezoekers mogen helemaal zelf bepalen wat zij geven.

Aan het einde van het concert is er warme chocolademelk en bisschopswijn.