kerstconcert met samenzang in de Open Hofkerk op zondag 23 december

Op zondag 23 december, ’s middags om 15.00 uur organiseert de Open Hofkerk een “kerstconcert met samenzang” in de kerk aan de Middelharnisstraat 153. Met het Open Hofkoor o.l.v. Jan van Dijk, het Christelijk Mannenkoor Rotterdam-Zuid o.l.v. Paul Jonkers, het Gospel Rhytm o.l.v. Nico de Mol en organist Arjan Breukhoven op het prachtige orgel van de Open Hofkerk.
Zondagmiddag 23 december worden er vanaf 15:00 uur bekende kerstliederen gezongen met elkaar, 3 koren zullen een bijdrage leveren aan het concert en organist Arjan Breukhoven zal het prachtige orgel van de Open Hofkerk bespelen. In totaal staan de koren al garant voor meer dan 100 zangers en zangeressen.

De drie koren zijn het Gospelkoor Rhytm dat in 1995 werd opgericht. Aanvankelijk heette het koor “Gezinskoor Rhytm en was een thuishaven van mensen van verschillende leeftijden en achtergronden uit de omgeving van de Samen op Weg gemeente Pendrecht-Heijplaat. 4 jaar geleden maakte het koor met de komst van de huidige dirigent, Nico de Mol, een ommezwaai qua repertoire en besloot verder te gaan als Gospelkoor Rhytm.
Het koor zingt onder andere nummers van het Oslo Gospel Choir en Remco Hakkert. Het repertoire is een mix van vlotte en gedragen gospels, zowel in het Nederlands als in het Engels.

In 2002 ontstaan uit twee mannenkoren te weten het Christelijk Pelgrim’s mannenkoor en het Vreewijk’s mannenkoor en telt momenteel ongeveer 85 actieve leden. Met een grote regelmaat verzorgt het koor kerkdiensten en concerten in de regio. Aan de concerten wordt veelal meegewerkt door bekende solisten. De dirigent is Paul Jonkers en er wordt wekelijks op maandagavond gerepeteerd in de Morgensterkerk aan de Slinge. Binnen het koor heerst er een sociale en gezellige sfeer waarin veel aandacht is voor het wel en wee van iedereen. Voor dit kerstconcert is gekozen voor mooie kerstmuziek, zowel Nederlandse als Duitse liederen.
Het Open Hofkoor is ruim 40 jaar geleden opgericht. Het verleent regelmatig medewerking aan kerkdiensten en geeft jaarlijks een concert. Het laatste concert vond plaats op 25 maart 2007 met de Marcus Passie van Addie de Jong. Er zijn ca. 50 leden die iedere woensdagavond in de ontmoetingshal van de Open Hofkerk enthousiast repeteren o.l.v. dirigent Jan van Dijk.
Organist van de Hervormde Dorpskerk van Berkel en Rodenrijs, Arjan Breukhoven, werd op 18 mi 1962 geboren. Hij studeerde orgel, kerkmuziek en piano en werkt mee aan televisieopnamen voor het bekende programma ‘Nederland Zingt’ van de EO en is regelmatig te gast in ‘Laat ons de rustdag wijden’ en ‘Zaterdagavonduur’.

Er is veel ruimte in het programma om met de inspirerende begeleiding van Arjan Breukhoven samen bekende kerstliederen te zingen.

Dus aarzel niet en kom zingen in de Open Hofkerk op zondag 23 december om 15:00 uur. De toegang is vrij, er is collecte aan de uitgang.