Kinderen helpen de politie boeven vangen

Zo’n vijftig kinderen hebben woensdagavond politie Charlois en DAS geassisteerd bij het vangen van drie boeven.

Mascotte DAS was namelijk boos: er was ingebroken in zijn burcht. Hij vroeg de Pendrechtse kinderen om hem te helpen de boef te vangen en de gestolen spullen terug te vinden. Samen met DAS en de politie ging een grote groep kinderen op zoek in de wijk.

Om half zes was er nog niemand, kort daarna kwam er gelukkig een vader met twee kinderen aanlopen en was het eerste ‘schaap over de dam’. Een half uur daarna stond de wijkagent aan ongeveer vijftig kinderen en hun ouders uit te leggen hoe je een boef kunt vangen. Reuze interessant allemaal. De hele kleintjes zaten met grote ogen af te wachten tot hun buggy in beweging werd gezet. De speurders in opleiding. Met de wijkagent geassisteerd door twee agenten te paard zoals dat zo mooi heet op zoek. Boef 1 zat in de Sint Maartensdijkstraat en stond al snel tegen de muur. Boef 2 werd gevonden in de Geertruidenbergstraat en Boef 3 was de laatste en is gelukkig ook in de boeien geslagen. Drie prijzen voor wie het eerst de boef heeft gevangen. Zes goodiebags voor zes hulpen. Voor de andere kinderen was er een drankje en een banaan of een lekkere appel. Gesponsord door Albert Heijn, verzorgd door Joke. De start was bij Stichting Vitaal Pendrecht en de evaluatie bij Speeltuin Neeltje Jans, in samenwerking met Burger Blauw, Buurtpreventiegroepen Pendrecht-Noord en Pendrecht-Zuid, handhaving en JOZ. Met speciale dank aan Senka, toezichthouder van de BSW voor het faciliteren van de evaluatie. Glunderende gezichten, tevreden ouders en met alle ervaring van vanavond gaat de groep vast nog een keer op herhaling.