Kinderfaculteit Pendrecht zoekt nieuwe leerkrachten

De Kinderfaculteit Pendrecht zoekt voor het Zondagscollege enthousiaste en gemotiveerde leerkrachten in opleiding.

De Kinderfaculteit Pendrecht is een extra-schools programma voor alle leerlingen van de basisscholen in de wijk Pendrecht. De Kinderfaculteit organiseert leerzame, creatieve en sportieve lessen en trainingen. Leerlingen ontdekken er wat ze interessant vinden, waar ze goed in zijn en waar hun talenten liggen. De Kinderfaculteit helpt hiermee om het plezier in leren te vergroten en de kansen van kinderen te versterken. Het doel van de Kinderfaculteit is om de leerprestaties van de kinderen in Pendrecht te vergroten en hun sociaal emotionele competenties te versterken. Daarnaast werkt de Kinderfaculteit positief in op het wijkklimaat en de onderlinge banden tussen bewoners. De Kinderfaculteit bestaat sinds 2014 en is inmiddels niet meer weg te denken uit de wijk. Zie verder: www.kinderfaculteitpendrecht.nl.

Het programma van de Kinderfaculteit is opgebouwd uit verschillende onderdelen. Eén van de onderdelen is het zondagscollege. Het zondagscollege is iedere zondag van 10.00-13.00 voor leerlingen van de groepen 6, 7 en 8 van de verschillende basisscholen. Zo’n 40 leerlingen nemen eraan deel. In kleine niveaugroepen krijgen zij extra lessen in taal en rekenen en kunnen zij hun huiswerk maken.

Jouw functie
Als docent zondagscollege geef je taal- en rekenles aan een groep van 8-12 leerlingen. Ook begeleid je hen in het maken van huiswerk. Je bereidt de lessen voor en stemt het af met het programma dat de leerlingen op hun school volgen. Je zorgt voor een goede en enthousiaste werksfeer in de les waardoor leerlingen iedere week weer gemotiveerd zijn om naar het zondagscollege te komen. Via de mail onderhoud je contact met de leerkracht van school van de leerlingen en met de ouders. Je werkt samen in een team met 5 à 6 docenten en een coördinator van de Kinderfaculteit.

Jouw profiel
Wij zijn op zoek naar docenten die een mooie bijbaan zoeken in het lesgeven aan basisschoolleerlingen. Je bent bereid om iedere zondag van 10.00-13.00 les te geven en je hebt er plezier in om de lessen op een inhoudelijke en creatieve manier vorm te geven. Je staat open voor vragen van leerlingen en kan goed omgaan met verschillen tussen kinderen. Je staat open voor feedback van collega’s en je kan deze op een constructieve manier geven. Je volgt een HBO-opleiding (bij voorkeur de pabo of een lerarenopleiding) of je hebt deze al afgerond.

Wij bieden
Wij bieden wij een overeenkomst voor 5,5 uur per zondag waarin je werkt, dit is inclusief lesvoorbereiding, klaarzetten lokaal en nabespreking. Op jaarbasis zijn er zo’n 35 lesweken. De urenvergoeding is afhankelijk van leeftijd en opleiding. Reiskosten worden vergoed voor maximaal 6 euro per zondag.

Sollicitatie
Heb je interesse in deze bijzondere bijbaan, dan nodigen we je uit om een motivatiebrief en je CV te mailen naar Mimount Hammouche, coördinator zondagscollege van de Kinderfaculteit: m.hammouche@stichting-vitaalpendrecht.nl.