Kinderraad Pendrecht presenteerde wensenlijst aan bestuur Vitaal Pendrecht

De kinderen van de Kinderraad van Pendrecht 2013 gaven een mooie presentatie over hun wensenlijst voor colleges aan de Kinderfaculteit. Als het allemaal goed gaat presenteren zij op 15 januari hun wensen opnieuw en dan zou het best eens kunnen zijn dat burgemeester Aboutaleb er ook bij is.
De kinderen van de Kinderraad van Pendrecht hadden hun zaken goed voorbereid.

Dat begon in een bijeenkomst op vrijdagmiddag 15 november. Op hun eigen school waren lijsten gemaakt met colleges die de kinderen uit de groepen 7 van de basisscholen zouden willen volgen. Toen werd er een lijst gemaakt van 15 onderwerpen.

Dat is te zien in het artikel op deze site via deze link.

Die zouden de leden van de kinderraad gaan verdedigen op donderdagavond voor het bestuur van Vitaal Pendrecht. Ouders en leerkrachten waren ook naar de presentatie gekomen.

Ze hadden zich verdeeld over 3 groepjes. Aïda leidde de presentatie in en vertelde wat er ging gebeuren. Voor de pauze de twee groepen meisjes en na de pauze met koffie en een koekje zouden de jongen hun onderwerpen presenteren. Ze hadden alles op powerpoint gezet en via een filmpje werden de leden van kinderraad stuk voor stuk voorgesteld.

Ze kregen pittige vragen vanuit de zaal. Maar konden de toehoorders ervan overtuigen dat ze goede onderwerpen voor de colleges bedacht hadden.

De voorzitter van Vitaal Pendrecht, Harry Kock, vroeg de kinderen of zij een brief wilden maken voor burgemeester Aboutaleb en hem zouden willen vragen op 15 januari wanneer de Kinderfaculteit van de Pendrecht Universiteit feestelijk van start gaat ook naar Pendrecht te komen. Het zou toch geweldig zijn als de burgemeester die start mee zou komen maken.

Alle kinderen zeiden direct ja op de vraag van Harry Kock. Die brief, die komt er en als het allemaal gaat zoals bedacht is, zal de burgemeester er vast bij zijn.

Na iedere presentatie volgde er een warm applaus. En het leuke was dat Tristan van Leeuwen voorgesteld had Culinair Koken op de lijst te zetten. Op de vraag waarom hij dat graag wilde, zei hij dat zijn vader kok was. Tristan’s vader, moeder en broertje waren in de zaal. Die colleges worden straks vast gegeven door Tristan’s vader. Je moet immers het talent uit de wijk gebruiken om de kinderen verder te helpen.