Kinderspelmiddag Herkingenbuurt

Op zaterdag 30 augustus was er door de werkgroep Herkingenbuurt een kindermiddag georganiseerd.

Het weer was uitstekend en er waren rond de 70 kinderen, die zich konden vermaken op het springkussen dat op het middenterrein was opgesteld. Rond het kussen waren er diverse spelletjes.

Bij aankomst kregen ze een kaart met de spelletjes daarop, en als ze 2 spelletjes hadden gedaan konden ze een snoepje bij de 2 dames gaan halen die achter de kraam stonden, en bij 4 spelletjes bij die zelfde dames een pakje drinken.

Eén kindje wil ik in het bijzonder noemen: Sala, de oudste van 4 Somalische kinderen. Sala is erg onzeker en durft eigenlijk nooit ergens aan mee te doen, vertelde zijn moeder. Ik heb hem meegenomen naar het kussen en laten zien wat het was, en zoals u kunt zien op de foto midden rechts vermaakte hij zich en daarbij ook zijn zusjes en moeder prima.

Om 5 uur stopten we met de activiteiten en na alles keurig te hebben opgeruimd konden wij terugkijken op een geslaagde dag. Want dat was het.
Dank aan alle medewerkers, en aan de mensen die naar ons feest zijn komen kijken.

Marja Rutteman