Klok Halsterenstraat is maar half verlicht

Tijdens de wijkronde van Rieks Westrik en Mario Bosch afgelopen maandagavond werd ook de Halsterenstraat bezocht. Daar constateerde het tweetal dat de verlichting van de gele klok niet in orde was.
De gele paalklok in de Halsterenstraat heeft een bijzondere voorgeschiedenis. Twee tieners uit de straat, Ali en Makeal, dienden in 2007 het idee voor een klok in de straat in bij het project Groene Duimen. Het idee achter hun plan was: “Als we nu met elkaar afspreken dat we na 10 uur ’s avonds geen herrie meer maken op straat, dan bevorderen we de nachtrust voor groot en klein.” En met een echte klok in de straat kan niemand meer zeggen dat hij niet weet hoe laat het eigenlijk is.
Het heeft nogal wat voeten in de aarde gehad want pas na twee jaar (!) is de klok geplaatst, dat gebeurde op 27 februari 2009. De klok is voorzien van verlichting zodat je ook als het donker is kunt zien hoe laat het is.

Tijdens hun ronde afgelopen maandagavond constateerden ex-opbouwwerker Rieks Westrik en dagburgemeester Mario Bosch dat de verlichting van de klok maar aan één kant brandde. Mario vulde een gemeentelijk (digitaal) formulier melding buitenruimte in en hoopte dat het euvel spoedig zou worden verholpen. Niet dus, de klok blijkt niet in beheer te zijn bij de gemeente Rotterdam. Maar wie is er dan wel verantwoordelijk voor het bijzondere uurwerk?