Komend weekend FEEST in Pendrecht

Op 12 mei 1963, zo’n 10 jaar nadat de wijk ontstond, werd de Hervormde Open Hofkerk geopend. De kerk maakte een stormachtige groei door en daarna kromp het ledental. De Hervormde gemeente ging samen op weg met de Gereformeerden en de Lutheranen. De naam van de gemeente is daarna bij het ontstaan van de Protestantse Kerk van Nederland nog een keer veranderd in de Wijkgemeente Slinge. De Julianakerk op Heijplaat ging dicht en de samenwerking met de Credokerk in Zuidwijk werd hechter. De krachten werden gebundeld.

De kerk bleef en de Wijkgemeente Slinge is er enorm trots op de wijk uit te mogen nodigen voor het 50-jarig jubileum van de kerk.

De naam is ontleend aan een psalm en de wijkgemeente is gehecht aan die naam.

OPEN HOF.

Zaterdag 25 en zondag 26 mei is er dan ook feest voor alle wijkbewoners.

Het programma voor zaterdag is te vinden op de activiteitenkalender van deze site via deze link

en

de feestelijke dienst op zondag met een speciaal optreden van het inmiddels opgeheven Open Hofkerkkoor staat ook op de activiteitenkalender van deze site en is te bereiken met deze link.

Kortom ga zaterdag en/of zondag eens een kijkje nemen in of rond de Open Hofkerk, Middelharnisstraat 153 A of via Sliedrechtstraat 55 A.