KTM demonstraties dienen een goed doel

Op zaterdag 3 oktober werd door de stichting Wielersport Promotie Rotterdam (WPR) in samenwerking met veel organisaties in de wijk de Wielerronde van Pendrecht in ere hersteld. Er werd een mooi parcours neergelegd en daarover werd niet alleen gefietst.

Tussen al het wielergeweld door, zorgden KTM-motoren voor spetterende demonstraties. De motoren maken niet alleen veel herrie. Het ging ook met een enorme vaart en vaak hele stukken op het achterwiel over de rechte stukken op het parcours. Dat parcours was zo’n 2 kilometer lang. Voor hardlopers en scootmobielers een hele afstand. Ook voor de kinderen die aan de dikke bandenraces meededen is die afstand iets om behoorlijk moe van te worden.

Voor de motorrijders is dat een afstand van niks. De begeleidende politiemotoren hadden moeite om de KTM-ers bij te houden.

Het is overigens niet alleen maar om het spektakel. De motorrijders doen de demonstraties om geld bij elkaar te krijgen voor de behandeling van mensen met een dwarslaesie en voor het doen van verder onderzoek om mensen met zo’n aandoening te helpen.