Kunst onthuld op Kerkwervesingel

Lionel Martijn, links op de foto, sprak het gezelschap dat zich verzameld had kort toe. Hij vond dat de Kerkwervesingel aardig opgeknapt was. Niet iedereen was het daarmee eens. Het drietal dames, dat de kat de bel aanbond ruim twee jaar geleden, wil nog veel verder gaan. En hoopt dat de verbetering zich door zal zetten.
De verlichting is verbeterd. De portieken zijn opgeknapt en de gevels hebben ook een beurt gehad. Martijn hoorde onderweg, bij het bekijken van de portieken, van andere bewoners dat ze vinden dat het rustiger geworden is aan de Kerkwervesingel.
De opknapbeurt en aanpak van de Nieuwe Unie heeft dus toch succes geboekt.
Loes Jankie, medewerker van de woningcorporatie, heeft samen met kunstenares extra werk gemaakt van het verfraaien van de portieken. De bewoners zijn vooraf benaderd en hebben met Eveline van Rooy gesproken. Eveline, rechts op de foto, heeft tijdens die gesprekken inspiratie opgedaan voor het onderwerp op de panelen.
Vrijdag waren er 8 portieken te bezichtigen. Een aantal portieken moeten nog van kunst worden voorzien.
Tijdens de korte plechtigheid met een leuk optreden van een deel van de PCB en hapjes en drankjes werd druk gepraat over verdere stappen.
Eén van die zaken is, dat de Nieuwe Unie voorgesteld heeft om met de “Rotterdamse huisvestingsplannen” te gaan experimenteren in deze flat.